Duit raya

Friday 2 September 2011  | 

3 comments  | 
Bila masuk hari raya ke empat ni, budak-budak kat kawasan perumahan aku ni mulalah berjalan nak kumpul duit raya.. dari pagi  tak berhenti-henti budak-budak datang. Aku kenalah melayan.. siap interview dorang lagi..
'berapa dah dapat duit raya?'
' sikit je.. ramai tak de kat rumah"
dalam hati aku cakap, dah korang datang hari berkerja memang takde orang kat rumah.. kesian budak-budak ni.. lepas sembang-sembang dorang pun menjeling kawan-kawan sebelah.. eleh! aku paham sangat dah, tu isyarat nak balik lah tu.

Budak-budak kecik tu bangun lepas tu sengih-sengih kat aku.. aku pun hulurkan tangan saja, tak nak bagi  duit raya.. budak pertama salam aku ni anak orang taman sebelah, dia tak lepas tangan aku..pandang je muka aku tunggu aku hulur duit.. tapi aku saja nak menyakat..aku tanya dia kenapa pandang gitu?
selamber je dia tanya aku.. 'duit raya mana?"
Ciss! memang tak tahu malu betul.. aku sekeh kepala budak tu lepas tu baru aku bagi duit raya...nasib baik dia tak menangis..

p/s : dah, nak pergi beraya ni..

3 comments:

Ezad Skytech ( 2 September 2011 at 18:55 )  

haha...budak2 kecik biasa la..tak tahu malu..hee~

Unknown ( 2 September 2011 at 22:11 )  

hahaaa . yang penting dapat duit raya .. malu tolak tepi okey ..

Anonymous ( 3 September 2011 at 20:59 )  

selamat hari raya
maaf zahir batin

Post a Comment

 
Copyright 2010 | BlogJi: Duit raya | Template by Nakul Ezhuthupally